<$BlogRSDUrl$>

2.6.07

Hallo - jorden kalder Marianne - er du landet???
Nej - det må jeg indrømme - det er jeg ikke helt.
Her gik jeg rundt på denne skønne fæstning:


- og følte at verden stod helt stille - og at jeg endelig var kommet hjem til middelalderen! FNIS....
(Jeg er sikker på, at jeg har en fortid som borgfrøken - for jeg føler mig i den grad hjemme på sådan et sted!!)
Men så kom jeg hjem til nutiden - og fandt ud af, at tiden OVERHOVEDET ikke havde stået stille. Vi har været ved at drukne i ordrer i denne uge - og jeg er slet ikke nået igennem alle mails endnu.
Misforstå mig nu ikke - jeg er uendelig glad for alle de mange dejlige ordrer og bunken af mails - men det var altså et voldsomt brat skifte fra 3 ugers helt-væk-fra-verden-ferie og så BUM tilbage til hverdagen!:-)
Heldigvis har kommunen bevilget mig en handicaphjælper, så min familie kunne nøjes med at passe deres eget i denne uge. Jeg kan stadig ikke bruge min højre arm - og har derfor fået fast hjælp til pakning af ordrer! Dejligt!:-)

Nå, men hvor har jeg så været i min ferie?
Jo, det viste sig hurtigt, at jeg ikke kunne klare de lange køreture på grund af smerter i min arm og skulder - så vi måtte ændre planer og afkorte afstandene ret så meget.
Her er ferien i grove træk: (tallene refererer til antal overnatninger)
1 x Hüttener Berge - ren overnatning
1 x Vallenciennes - ren overnatning
2 x Paris - Boulogneskoven, Eiffeltårnet, Latinerkvateret, Solkongens slot
1 x Clermont-Ferrand - omkring 500 udslukte vulkaner med dybe kratere
2 x Millau - Gorges du Tarn, Tarnfloden, handskefabrikker, orkidéudstilling
1 x Narbonne - gåtur ved Middelhavet
3 x Carcassonne - fæstningen La Cité, drypstensgrotte, fugleshow
2 x Cahor - bytur, Chateau Caix
1 x Chateauroux - fugletur i naturpark
1 x Neuchatel - Monéts have, Rouén, bondegårdscamping
1 x Bergen op Zoom - 1. stop i Holland
2 x Kijkduin - havets brusen, familiebesøg, cykelture, afslapning
1 x Meppel - orkidégartneri, fugletur, 1. overnatning i Tyskland
1 x Hamburg - bytur i Hamburg og Kiel
Vi er ikke kommet til at se på de billeder, vi har taget - så det må vente til en anden god gang.
Jeg har købt nogle få men lækre ting i glas og porcelæn - og så selvfølgelig nogle sjældne orkidéarter. Og jeg har nørklet lidt - mere om det i næste indlæg!
Nu trænger jeg til at holde weekendfri!:-)

3 kommentarer
Comments:
<$BlogCommentBody$>
<$BlogCommentDeleteIcon$>
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?