<$BlogRSDUrl$>

11.8.07

Sådan passer man en Vanda!

Ok, så kommer her lige en pasningsanvisning på de skønne Vandaer:
1. Fyld en balje med kogt, afkølet vand - eller endnu bedre - med regnvand!
2. Sænk hele Vandaens rodsystem ned i vandet - pas på ikke at knække rødderne - de bliver bløde, når de har suget vand et stykke tid. Lad planten trækker min. 30 min.
3. Find en stor vase - gerne gennemsigtig, da rødderne er ret så dekorative!
4. Klip Vandaens plastkurv i stykker med en knibetang og fjern den - pas godt på rødderne!!
5. Put nu alle rødderne ned i vasen og lad Vandaens nederste blade hvile på kanten. Er vasen for bred foroven, kan du binde Vandaen på en støttepind.
6. 2 gange om ugen fylder du vasen med kogt, afkølet vand eller regnvand - og lader Vandaen trække min. 30 min. Herefter hældes vandet fra ved at vende vasen på hovedet. Pas godt på evt. blomsterstilke!!!
7. 1 gang om måneden tilfører du vandet en theskefuld orkidégødning.
8. Placér din Vanda så lyst som muligt uden direkte solskin - og nyd den i fulde drag!:-)

PS: Jeg har spændende Vandaer til salg!!!

Etiketter:


3 kommentarer
Comments:
<$BlogCommentBody$>
<$BlogCommentDeleteIcon$>
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?