<$BlogRSDUrl$>

8.3.08

Hækle-mystery - Lektion 2

Klar til næste lektion?
Lad mig lige starte med at vise, hvad du kan få ud af den, hvis du giver op under vejs:

Min gemal påstår, at det er det flotteste hæklearbejde, jeg nogensinde har frembragt!:-)
Og at det vil være synd, at hækle videre på det og sætte det ind i et tæppe.
Men - men, det bliver vi nu 2 om at bestemme!!
Jeg kan jo altid hækle et nyt bælte, når mysteriet er færdigt.
Læg i øvrigt mærke til den smukke sjalsnål i kohorn, som jeg fik i julegave:


Modul 2:
Mål den ene langside på dit færdige modul 1.
I mit tilfælde er det 135 cm.
Hækl en luftmaskerække, der måler 2/3 af dette mål:
135 : 3 x 2 = 90 cm.
Hækl nu en fastmaskerække - start i 3 lm fra nålen.
Skift farve - hækl 3 lm (tæller som 1 stm), vend arbejdet, 2 stm i 1 fm, *spring 2 fm over, 3 stm i næste fm* - gentag fra * til *, indtil du når enden af fastmaskerækken. Hækl 3 stm i sidste fm, 3 lm, 3 stm i enden af fm-rækken, 3 lm, 3 stm i første fm på modsatte side - gentag fra * til *, idet du passer på, at stm-klyngerne ligger over for hinanden. Slut med at lave hjørne og endestykke som i modsatte ende - efter de sidste 3 lm samles omgangen med en kædemaske i 3 lm fra starten!
Skift farve med 3 lm (tæller som 1 stm) - vend og hækl 3 stm i alle huller fra forrige række. Husk at lave 3 stm, 3 lm, 3 stm i de 4 hjørner!!

Fortsæt rundt i omgange med én farve for hver omgang, indtil dit stykkes langside har samme mål som langsiden på modul 1. (De skal syes sammen, når dit tæppe er færdigt!)

Det er vigtigt, at du melder tilbage under kommentarer, hvor meget dine 2 moduler måler, inden vi går videre til modul 3. Dette for at jeg kan tilgodese de forskellige størrelser og tilpasse dette modul til din personlige udgave!!
Det vil også være en stor hjælp, hvis du lige går ind under kommentarer til denne lektion med direkte link til din evt. blog - så jeg og andre kan få et samlet overblik over, hvem der egentlig er med. TAK!

Jeg vender tilbage med lektion 3 om 14 dage!
God fornøjelse!:-)

Etiketter:


18 kommentarer
Comments:
<$BlogCommentBody$>
<$BlogCommentDeleteIcon$>
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?