<$BlogRSDUrl$>

24.4.08

Biologisk sneglebekæmpelse!:-)

Jeg er den lykkelige ejer af et drivhus.

Jeg må desværre nøjes med at nusse lidt rundt - og flytte lidt hist og her med venstre hånd! Jeg har stadig ingen styrke i min højre arm - og er derfor stærkt begrænset i mine udfoldelser - også i år!

Men i denne weekend fik jeg ham, jeg deler kat med, til at tømme drivhuset for sidste års efterladenskaber. Det vil sige - smide gamle tomat- og agurkeplanter ud, klippe ned og tømme kapilærkasser m.m. Der var lidt vand tilbage i disse plantekasser - og pludseligt opdagede jeg nogle arme, der svømmede rundt i én af dem.

Det var en lille skubtudse, der havde overvintret i drivhusets beskyttende miljø. Og det bedste var, at drivhuset var som støvsuget for snegle. Noget vi ellers har været temmeligt meget plagede af.

Så jeg fik straks den udmærkede idé at designe et rigtigt lækkert levested for min lille tudse:

Kan du se, han svømmer rundt i sin nye pool?
Rent vand og mos på søbredden - og en masse urtepottehytter, som snegle og andet kryb kan søge ind under - og så er der serveret!:-)
Kom ikke og sig, at jeg ikke er god ved dyr!!
Det er endda blevet til en lille solplads midt ude i søen.
Se bare her, hvor glad Ferdinand er for arrangementet:

Han er flot, ikke sandt?
Og dette er så starten på livets gang i mit drivhus!
Næste gang, vil jeg fortælle om, hvordan det er lykkedes mig at få over 40 klaser på min vinranke - mod 6-7 sidste år!:-)

Etiketter:


2 kommentarer
Comments:
<$BlogCommentBody$>
<$BlogCommentDeleteIcon$>
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?