<$BlogRSDUrl$>

22.2.09

Farveladetrøje-strik-along - ærmer?

OK - så lad os tage det med ærmerne!:-)
Jeg tager igen udgangspunkt i min egen personlige tætsiddende model.

1. Mål den ønskede håndledsvidde og gang med 2,6.
(18,5 cm x 2,6 = 48 masker)

2. Mål den ønskede overarmsvidde og gang med 2,6.
(34 cm x 2,6 = 88 masker)

3. Beregn antal udtagninger i hver side.
(88 - 48 = 40 m = 2 masker ud i beg. og slutn. af omgangen 20 gange!)

4. Mål armlængden og fordel udtagningerne.
(45 cm : 20 = 2,25 cm - dvs. der skal være ca. 2,25 cm mellem udtagningerne = ca. 10 omgange! (Mål direkte på dit strikketøj!)
Dog vil jeg have smalle underarme og lidt mere vidde i overarmene - så jeg fordeler det således:
Efter ribkanten tages 2 m ud på hver 8. omgang 10 gange + hver 6. omgang 10 gange.
Strik lige op til ønsket ærmelængde!)

Jeg er lige startet på det første ærme - og bestræber mig på at gøre det så forskellig fra kroppen som muligt. Det kan jeg godt lide!:-)

Etiketter:


5 kommentarer
Comments:
<$BlogCommentBody$>
<$BlogCommentDeleteIcon$>
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?