<$BlogRSDUrl$>

18.4.09

Hvordan går det med Farveladen?

Der er nogle, der tror, at jeg ikke laver en dyt håndarbejde for tiden.
Men det passer skam slet ikke!:-)

Jeg har samlet min Farvelade og er begyndt på bærestykket:

Læg mærke til den fikse detalje med de 2 rundpinde.
Det gør det laaaangt lettere at strikke de første omgange efter samlingen.
Beskrivelse af teknikken finder du her!

Jeg har ændret mine ærmer en smule - de blev alligevel for smalle forneden, syntes jeg.
Derfor har jeg taget ud 5 gange på hver 8. omgange + 15 gange på hver 6. omgang.
Men så passer de også fint.

Raglanindtagninger foretages normalt på hver 2. omgang - men det bliver for ofte ved en tætsiddende model (raglansømmen vil blive for kort!) - derfor lukker jeg af til raglan på hver 3. omgang 10 gange og herefter på hver 2. omgang.
Vender tilbage, hvis det skal korrigeres - jeg prøver trøjen undervejs!:-)

Og så skal I ikke snydes for et billede af en helt færdig Farveladetrøje, strikket af min veninde Bettina:

Skønne lilla toner, som er lidt vanskelige at fange med kameraet!

Etiketter:


2 kommentarer
Comments:
<$BlogCommentBody$>
<$BlogCommentDeleteIcon$>
Send en kommentar

This page is powered by Blogger. Isn't yours?